KRAĆI PROGRAM RANOG UČENJA ENGLESKOG JEZIKA S DJECOM PREDŠKOLSKE DOBI
Svjesni da i u našoj malenoj sredini postoji sve izraženija potreba za znanjem stranih jezika zbog globalizacije društva, nastojat ćemo kroz ovaj naš program pobuditi interes za učenje stranih jezika već u ranoj dobi. Isto tako poticat ćemo djecu na formiranje pozitivnih prijateljskih stavova za razne kulture, ljude i jezike kojima oni govore i na taj način ih pripremati za izazove koje pred njih stavlja suvremeno društvo. U tome procesu, uloga odgojitelja, voditelja programa će biti od iznimne važnosti, jer će, osim odgojiteljske, njegova uloga biti i roditeljska. Poticajnim okruženjem, različitim materijalima i aktivnostima nastojat ćemo zadovoljiti djetetovu potrebu za razvojem njegovih sposobnosti i talenata.
Podržavajući zanimanje roditelja i djece za engleski jezik ponudili smo kvalitetan kraći program s ranim usvajanjem engleskog jezika koji ćemo provoditi u obliku igraonice. Smatramo da u današnjem vremenu i okruženju u kojem živimo znanje barem jednog stranog jezika je neupitno.
Prioritet u tom učenju ćemo dati igri (spontanoj, didaktičkoj, stvaralačkoj), kao osnovnoj aktivnosti djece, sredstvu i metodi rada.
Ostale metode, koje su također važne, i kojima ćemo se služiti u radu su : metoda demonstracije, metoda razgovora, metoda interaktivnog učenja (računalo), metoda praktičnih radova.
Rad s djecom će u cijelosti biti u skladu s djetetovim razvojnim mogućnostima i potrebama.
Aktivnosti koje će se provoditi trebaju biti zanimljive, metode rada treba neprestano mijenjati zbog duljine dječje pažnje kako im ne bi bilo dosadno.
ZADAĆE:
– poticati interes, maštu i kreativnost, te razvijati pozitivan stav prema učenju engleskog jezika i učenju općenito
– razvijati sposobnost uporabe jezika i razvijati osjećaj sigurnosti i samopouzdanja kod djeteta
– poticati znatiželju i interes djece prema novoj mogućnosti sporazumijevanja
– poticati interpersonalnu komunikaciju
– poticati razvoj osjetljivosti djeteta za ritam, izgovor, intonaciju i artikulaciju engleskog jezika kao osnovnih jezičnih elemenata
– razvijati naviku slušanja i razumijevanja engleskog jezika
– poticati slušno razumijevanje i izražavanje te sposobnost uporabe jezika u skladu sa djetetovim potrebama u svakodnevnim životnim situacijama
– omogućiti različite oblike kreativnog izražavanja i stvaranja (dramatizacije, dijalozi, likovni izraz, pokret tijela, ples, pjesma)
– upoznavati djecu sa anglosaksonskom kulturom i običajima te razvijati toleranciju prema drugim kulturama
– podržavati spontanost u govornom izražavanju
CILJ kraćeg programa ranog učenja stranog jezika je poticanje osjetljivosti i interesa za engleski jezik i kulturu, kao i stvaranje zanimljivih i dinamičnih situacija koje će pomoći djeci u usvajanju engleskog jezika.
Komunikacija na engleskom jeziku ostvarivat će se spontano, situacijski, uvažavajući dječji interes i psihofizičke mogućnosti djeteta određene dobi.
Metode rada su primjerene dobi djeteta: Zajednički rad u skupini (uključenost sve djece), individualizirani rad i rad u manjoj grupi djece kroz igru.
Ritmičke vježbe su drugi važan oblik rada s djecom u učenju engleskog jezika. To su razne recitacije i brojalice (Rhymes and Chants). One su uvijek praćene pokretima tijela jer se tako proširuje i olakšava memorija stranog jezika.
Pjevanje je također važno jer djeca puno lakše pamte tekst pjevajući ga, a na taj način usvajaju izgovor riječi i proširuju vokabular. Ovdje treba naglasiti važnost zbornog pjevanja(u grupi) jer su u grupnom radu djeca opuštenija.
Od ostalih oblika rada provodit će se dramatizacije, pokretne igre u kombinaciji sa pjevanjem, dijalozi, pričanje i prepričavanje, slušanje, likovni izraz …
Korištenjem takvih metoda i oblika rada kod djece će se njegovati pozitivan osjećaj za usvajanje engleskog jezika i utjecati na spontano svladavanje jezične strukture, gramatičkih oblika i rječnika.
VODITELJICE: Ivana Maras
Ivana Begović