Dijete u drugoj godini privlače nova svojstva, novo u okolini te je upoznaje trganjem, prevrtanjem, rastavljanjem, udaranjem, hvatanjem, bacanjem. Može samostalno doseći predmet koji je izvan domašaja njegove ruke, tako da privuče podlogu na kojoj se nalazi željeni predmet. U igri ustrajava u traženju željene igračke. Pažnju usmjerava na događaje i pojave koje potiču na istraživanje i u toj dobi među djecom su utvrđene razlike u stabilnosti pažnje. Probleme rješava pomoću aktivnog procesa pokušaja i pogrešaka, a u drugoj polovici druge godine ovaj proces napreduje – sposobno je mentalno si predočiti problem i aktivnosti koje će poduzeti u rješavanju jednostavnog zadatka (sposobno je stvoriti mentalne predodžbe onih aktivnosti koje je više puta ponovilo). Do kraja 2. godine dijete završava uspostavljenje postojanosti predmeta koje je počelo od 6. mjeseca (spoznaja da predmet postoji iako nije u njegovu vidokrugu). Pamti i oponaša ne samo pojedina ponašanja nego i slijed 3 jednostavnije radnje, prepoznaje predmete i spominje ih izvan situacije u kojoj ih je vidjelo.